ABC zdrowia – litera L

ABC zdrowia – litera L

ABC zdrowia, litera L… miało być słów kilka o lodach, ale pogoda zniechęca, więc będzie o kwasach LINOLOWYM I LINOLENOWYM, czyli o nienasyconych kwasach tłuszczowych.

Każdy już wie, że słowa tłuszcze nie trzeba kojarzyć wyłącznie z otyłością i miażdżycą, pod warunkiem jednak, że będą to tak zwane zdrowe tłuszcze.

Kwasy linolowy i linolenowe należą do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i znajdują się przede wszystkim w olejach. Źródłem kwasu linolowego są oleje: krokoszowy, kukurydziany,

olej - źródło: domowyzielnik.blogspot.com

olej – źródło:domowyzielnik.blogspot.com

słonecznikowy, sojowy, bawełniany, arachidowy, rzepakowy niskoerukowy oraz oliwa. Kwasy linolenowe występują w: oleju z wiesiołka, z ogórecznika, lnianym, rzepakowym i sojowym. Poza tym oba kwasy znajdują się w orzechach, pestkach dyni i nasionach słonecznika, więc warto pogryzać je, jako przekąskę.
Wspominane kwasy tłuszczowe są składnikami budulcowymi komórek, powodują obniżenie cholesterolu we krwi, zapobiegają powstawaniu zakrzepów naczyniowych oraz nadciśnieniu tętniczemu. Ich niedobór może powodować szereg chorób i dolegliwości, między innymi: spowolnienie wzrostu dzieci, zmiany skórne, zwiększoną wrażliwość na infekcje, choroby nerek, naczyń krwionośnych i serca, a nawet spowolnienie gojenia się ran.

Tak więc dla zdrowia i pięknego wyglądu, wzbogaćmy nasze diety w sałatki warzywne z dodatkiem wymienionych olejów każdego dnia!

Tagi tego wpisu  

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress